STATEMENT II

  Aceasta este o postare scurtă pe care m-am decis să o fac pentru că fără să vreau dau peste tot felul de personaje care se pricep la ”fashion” fără măcar să se priceapa.
Am un board pe Pinterest care se cheama ”Fashion is…” iar aici am ales să spun ce este, dar si ce nu este, sau nu ar trebui sa fie ea.
 
Obiectiv, ea este ceva ce unii dintre noi NU vor pricepe niciodată, și asta nu pentru că e mama profunzimilor, ci pentru că prin însăși esența ei scapă clasificărilor și înregimentărilor uzuale.

Moda este pentru un designer trudă, transpirație, creație și pasiune, într-un produs de modă de calitate,  el va căuta să vadă noutatea prin ochii CELUI CARE ȘTIE cum se întâmplă chestiunea. 

Un consumator femeie va vedea, după caz, fie o modalitate de etalare cheap a părților anatomice, de care-  hei, ce noutate!!!-  dispunem toate, targetând astfel tipul de mascul care să i le aprecieze, fie alt tip de femeie va întrezări produsul care i va sublinia personalitatea și atitudinea, adăugând  un farmec neostentativ și rafinat, fie produsul vestimentar statement pentru alt și alt tip de consumator femeie. Exista o multitudine de ”mode” pentru diferitele tipuri de oameni care cumpară moda. 
 
Pentru un fotograf de pildă, moda este un pretext pentru propriile reflecții artistice care sunt si ele sensibil modificate, la fel cum este ea privită și de artiști, de multe ori.

Pentru consumatorul bărbat sau mai degrabă, pentru privitorul bărbat, moda este modalitatea de între-vedere a ceea ce este sub haine sau un fel de perestroika fashionista.
Moda nu înseamnă deloc  o rochie care s-ar putea chema foarte bine si esarfă, asortată cu toc înalt și cu un botic bosumflat lasciv catre privitori. Nicidecum.
Aia eventual se cheama Amsterdam Red Light District Zone. Nu orice video care prezintă lungane slăbănoage îmbrăcate în rochii negre scurte, lăsând câte un pseudo-sân să scape la vedere este moda. Again, nicidecum.
 
Moda s-a prins demult că trebuie să dețina în produsele sale,  ingrediente fetișiste, dar depinde în care și cum sunt ele puse în ecuații artistice sau fake-uri.

Moda NU ESTE IMAGINEA care ni se prezintă ca fiind moda. Imaginea este cea care a surclasat moda ca domeniu de mult, get real people!!!
 
Imaginea modei este cea a unei târfulițe notorii care de abia așteaptă să zacă, să moară, să se abandoneze,  conturând profilul idiot care are un succes nemaipomenit al femeii obiect.
 
Mi- e ciuda de nu mai pot, pentru toți care distrug in abstracto ceea ce se face cu adevărat în modă, pentru toți acei care tainic si trudnic,  muncesc nevăzuți de nimeni, în vreme ce grămezi de alții limbează pe imaginile create ale modei- pubelele frustrărilor acumulate în super veacul tehnologizat!!!

 

Un fel de Hainele cele noi ale împăratului în  filmul lui Altman Pret-a-Porter:

 

 

Previous

Rftb ediţia II

Next

Gânduri de Paşti pentru cei dragi mie

2 Comments

  1. A existat un timp in care moda isi propunea sa mascheze si sa acopere. Acum, vrea sa descopere si sa provoace. E rau cand barbatii sunt targetul prezentarilor de moda feminina, pentru ca le strica scopul. Aricolul e foarte interesant ca scriitura: perestroika fashionista, gramezile care limbeaza… misto.

  2. Multumesc de aprecieri 🙂 cu atat mai mult cu cat vin din partea cuiva caruia, se pare, nu ii e frica lase descoperite sentimente si stari pe care, de obicei le ascundem si fata de noi insine. Imi place blogul tau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Diva & Divanul 2020 - Maintenance by: REM.10 BRANDING