STATEMENT II

Aceasta este o postare scurta pe care m-am decis sa o fac pentru ca fara sa vreau dau peste tot felul de personaje care se pricep la ”fashion” fara macar sa se priceapa. Am un board pe Pinterest care se cheama ”Fashion is…” iar aici am ales sa spun ce este, dar si ce nu este, sau nu ar trebui sa fie ea. Obiectiv, ea este ceva ce unii dintre noi NU vor pricepe niciodata, si asta nu pentru ca e mama profunzimilor, ci pentru ca, prin insasi esenta ei scapa clasificarilor si inregimentarilor uzuale.
Moda este pentru un designer, truda, transpiratie, creatie si pasiune, intr-un produs de moda de calitate el va cauta sa vada noutatea prin ochii CELUI CARE STIE cum se intampla chestiunea. 
Un consumator femeie va vedea dupa caz, fie o modalitate de etalare cheap a partilor anatomice, de care, hei, ce noutate!!! dispunem toate, targetand astfel tipul de mascul care sa i le aprecieze, fie, alt tip de femeie va intrezari produsul care i va sublinia personalitatea si atitudinea, adaugand  un farmec neostentativ si rafinat, fie produsul vestimentar statement pentru alt si alt tip de consumator femeie. Exista o multitudine de ”mode” pentru diferitele tipuri de oameni care cumpara moda.  Pentru un fotograf de pilda, moda este un pretext pentru propriile reflectii artistice care sunt si ele sensibil modificate, la fel cum este ea privita si de artisti, de multe ori.
Pentru consumatorul barbat sau mai degraba, pentru privitorul barbat, moda este modalitatea de intre-vedere a ceea ce este sub haine sau un fel de perestroika fashionista. Moda nu inseamna deloc  o rochie care s-ar putea chema foarte bine si esarfa, asortata cu toc inalt si cu un botic bosumflat lasciv catre privitori. Nicidecum. Aia eventual se cheama Amsterdam Red Light District Zone. Nu orice video care prezinta lungane slabanoage imbracate in rochii negre scurte, lasand cate un pseudo-san sa scape la vedere este moda. Again, nicidecum. Moda s-a prins demult ca trebuie sa detina in produsele sale ingrediente fetisiste, dar depinde in care, si cum sunt ele puse in ecuatii artistice sau fake-uri.
Moda NU ESTE IMAGINEA care ni se prezinta ca fiind moda. Imaginea este cea care a surclasat moda ca domeniu de mult, get real people!!!!!….imaginea modei este cea a unei tarfulite notorii care de abia asteapta sa zaca, sa moara, sa se abandoneze conturand profilul idiot care are un succes nemaipomenit al femeii obiect. Mi e ciuda de nu mai pot pentru toti care distrug in abstracto ,ceea ce se face cu adevarat in moda, pentru toti acei care, tainic si trudnic muncesc nevazuti de nimeni, in vreme ce gramezi de altii limbeaza pe imaginile create ale modei- pubelele frustarilor acumulate in super veacul tehnologizat!!!

Un fel de Hainele cele noi ale imparatului in finalul filmului lui Altman Pret-a-Porter

Previous

Rftb ediţia II

Next

Gânduri de Paşti pentru cei dragi mie

2 Comments

  1. A existat un timp in care moda isi propunea sa mascheze si sa acopere. Acum, vrea sa descopere si sa provoace. E rau cand barbatii sunt targetul prezentarilor de moda feminina, pentru ca le strica scopul. Aricolul e foarte interesant ca scriitura: perestroika fashionista, gramezile care limbeaza… misto.

  2. Multumesc de aprecieri 🙂 cu atat mai mult cu cat vin din partea cuiva caruia, se pare, nu ii e frica lase descoperite sentimente si stari pe care, de obicei le ascundem si fata de noi insine. Imi place blogul tau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Diva și Divanul &2019