Seria si unicatul- femei si vesminte

Ma gandeam astazi la aceasta tema pentru ca isi gaseste aplicarea atat in domeniul modei cat si in cel al socializarii, al relatiilor interumane. Cumparam o rochie pentru ca ne place, in baza unei alegeri; in mod asemanator alegem relatiile de prietenie sau de iubire, pe baza unor similitudini sau dimpotriva pe baza unor diferente care, alaturate pot alcatui intregul.
Moda de dupa a doua jumatate a sec xx, a incercat sa demonstreze marii multimi de femei adoratoare, ca toate pot detine atributele a ceea ce altadata era considerat a fi privilegiul aristocratiei, iar mai apoi a burgheziei, posesoarea averilor care puteau cumpara orice, inclusiv statut social. Era, de  fapt, o conventie asumata, la fel cum astazi multe dintre femei se mint ca achizitioneaza produse originale ale creatorilor cand, in fapt real ele stiu ca nu platesc pretul real pentru un produs de lux. Fara sa fortez nota pot spune ca exista femei care sunt facute pentru produse de lux, si femei care se vor multumi cu replici. E evident ca stratificarea aceasta este, cum nu se poate mai potrivita, pentru ca si daca n-ar fi functionat moda ca semn al statului social sau financiar, aceasta stratificare ar fi fost prezenta oricum, obiectiv fata de acest fenomen.
Nimeni nu vrea sa mearga la un party, ma refer la femei, evident si sa mai intalneasca acolo una dressed-up ca si ea, daca se iubeste si se respecta, la fel cum nici o femeie self confident nu va dori sa stie ca este, indiferent,  coada sau capul, intr-o lista a unui barbat.
Femeile gen ”printesa si bobul de mazare” ( una din povestile mele preferate) sunt mai putintele la numar decat celelalte si ele stiu asta, si nu este nici un fel de rasfat aici, va asigur…e doar sensibilitate reala 😀 Vor alege item -uri vestimentare care sa le personalizeze, indiferent de bugetul pe care l detin si nu vor precupeti nici un efort in a se proclama pe sine, fara jumatati de masura si fara compromisuri.

 Vor astepta, daca nu sunt foarte avute, pentru pantofii aia frumosi si un an ca sa i poata cumpara, dar nu si vor cumpara pantofi din inlocuitori de piele care le va face piciorul sa miroasa. Vor astepta barbatul potrivit, poate o viata daca ele considera ca merita mai mult si-si vor asuma suferinta asteptarii. Ma amuza teribil coincidentele acestea, dar ele vorbesc despre complexitatea nu intotdeauna usor de digerat a unui anume tip de femeie.

credit foto: CRINA PRIDA
Era vorba despre serie si unicat, nu am uitat motivul postarii mele.  Mass marketul targeteaza femeile obisnuite in baza unor studii sociologice si de piata serios facute asupra tipului de consumatoare si la fel si piata produselor de lux. La ora actuala exista tendinta deloc de neglijat a reintoarcerii la tot ce inseamna produsele vestimentare create in spiritul slow fashion ce presupune, evident costuri mai ridicate, chestiune care nu poate decat sa ma bucure. La ora actuala, in dementa socializarii cu orice pret, la modul virtual si neasumat, insa, promovata inflationist ce indeparteaza individul de sinele sau real, transpare incet dar sigur preferinta pentru o socializare autentica ce ne poate reda noua insine, mult mai castigati si traitori de frumos cu tot ce inseamna el. Va las cu bine si ma duc la atelierul meu sa concretizez niste unicate 😀

Previous

Gânduri de Paşti pentru cei dragi mie

Next

I ve got the SHOES

2 Comments

  1. pretty nice blog, following 🙂

  2. hmmm…zici? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Diva & Divanul 2020 - Maintenance by: REM.10 BRANDING