PLANT YOUR FASHION SEED – Fashion Garden powered by Wear Romanian Designs

Mă voi feri să fac din această postare o relatare aridă a evenimentului. Nu vreau ca până la Dumnezeu (subiect) să mă pape sfinții ( ansamblul complex, de altfel al factorilor care au contribuit la succesul, zic eu, al evenimentului). Pot să fac asta că e blogul meu (sîc).
Sunt mai mult decât bucuroasă pentru că acest eveniment a avut loc.

 A strâns la un loc oamenii interesați de moda românească și de parcursul ei, ceea ce este deja un punct ochit din prima lovitură. Este dificil să lucrezi în modă și de trei ori mai dificil să lucrezi în ceva ce nu se poate chema, încă, nici după atâția ani trecuți după ’89, modă românească.
 Dezbateri foarte interesante susținute de Marian Pălie, stilist C4US Magazine, Mirela Bucoviceanu de la Molecule-F împreună cu garda U.A.D care face succesul școlii clujene de modă: d-na lect. univ. dr. Elena Basso-Stănescu, prep. univ. drd. Lucian Broscățean și jurnalistul de modă Liana Martin. O grămadă de .”muritori” interesați de fashion, în sală; de la echipa organizatoare ( foarte bună treabă 🙂 mulțumim) unde eu enumăr, și sper să nu scap pe cineva, pe Raluca Popa, Diana Flore, Carmen Cherecheș până la studenți de la design vestimentar, designeri consacrați, presă, bloggeri de modă, etc. -lume multă mai ales în a doua seară a evenimentului. Am zis că trec peste enumerări, se pare că nu pot. Esența e alta și ea, rezidă în dorința inițiatorilor evenimentului desfășurat sub patronajul TIMAF-ului, de a familiariza publicul român cu designul  vestimentar românesc și creativitatea tinerilor creatori, manifestată atât la nivelul colecțiilor studenților prezente în expoziție cât și la nivelul pieselor designerilor consacrați prezentați de Molecule-F. Pentru ce această chestiune?
 Cumpărați design românesc, ne întreabă foarte șarmant, Mirela Bucoviceanu în prima seară? Nu-ul se manifestă prin tăcere…de ce, continuă ea?… pentru că e scump? ne întreabă tot ea…da, este. Piesele sunt scumpe pentru că dacă i-ați cumpăra, întreg ciclul de la concept, la producție, distribuție și consum s-ar scurta și ar permite acestora să fie mai iuți și mai productivi, creându-le o bază necesară pentru o dezvoltare ulterioară. No comment.

Problema rezistenței, absolut eroice, a designerilor,  pe așa- zisa piață românească de modă, după absolvirea studiilor de specialitate, posibilitatea ca aceștia să se valideze în timp, ca fiind competitivi, este direct proporțională cu cantitatea de interes manifestat în cumpărarea lor de către compatrioți. De ce să cumpărăm design românesc? Mirela Bucoviceanu, întreprinzătorul inteligent al site-ului Molecule-F ce comercializează on line design românesc, ne spune că este bine să păstrăm banii în familie, chestie perfect adevărată și verificată de francezi, belgieni și alții cu mult timp înainte ca noi să vorbim, măcar despre acest subiect. Pentru a fi selecționați pe Molecule-F designerii trebuie să aibă trei colecții consecutive, cu un fir logic consecvent, demonstrație de perseverență și continuitate, de altminteri perfect de înțeles.
Există o confuzie când tinerii se văd absolviți cu diploma în mână, asemănătoare cu mersul fără mâna părinților din frageda pruncie. Încotro o să o apuci? Unde e nevoie de tine, de talentul tău, de puterea ta de muncă și de creativitatea ta? Soluțiile cele mai la îndemână par să fie  propriile afaceri desfășurate în mic, fără investitorul soț sau iubit sau mamă sau tată, soluții care sunt ca petalele unei flori, cu care nu se va face niciodată, primăvară în moda din România.

Dar să nu fim foarte triști și lipsiți de perspective. Stilistul Marian Pălie ne face o demonstrație degajată, sensibilă și foarte pertinentă despre cum poți fi în modă, ieșind în același timp din ea pe modelul aplicat de Dries Van Noten sau de alte nume consacrate în moda internațională, paradoxal tocmai prin alegerea tipului de afacere înțeleasă a se desfășura în mic și fără tumultul promovării gălăgioase mass mediatice. Da, se poate. Da, e o rețetă. E rețeta perseverenței în care cred și eu, și a drumului constant către tine ca profesionist,  e vorba despre un tip de creativitate cu punct referențial în propria interioritate și nu doar în exterioritatea propagată constant către ceilalți potențiali fani/adulatori/cumpărători.
Pe sufletul meu. În totalitate.
Marian Pălie ne îndeamnă elegant și subtil către o formă de renunțare și umilință în demersul de creație, nu o renunțare la propriu, ci, mai degrabă la dozarea acțiunii, procesului de creație,  în timp, care funcționează după principiul sădirii și culegerii rodnice ulterioare. Corect, din nou.
De altfel în pliantele așezate frumos pe scaune am avut o mică sămânță ascunsă, simbolic,  semnul  explicit al prezenței celor care au amenajat ambientul în care s-a desfășurat eventul vreme de două zile,  studenții de la USAMV.

  Și un leagăn frumos, care amintește de vremea copilăriei, momentul sădirii primelor semințe.

 Și dacă tot vorbim de semințe, eu cred că semințele au fost sădite optim în această toamnă, odată cu RFTB-ul din septembrie și cu Fashionul Garden-ul din acest week-end. Sunt o optimistă. Sper la mai mult și vreau să cred că vor mai urma intervenții de acest gen în lentoarea generalizată și generalizantă.
Mai jos, imagini din expoziție, care, alături de scurta prezentare de modă, asigurată de modelele agenției Euromodels, condusă de d-na Lili Mihacea, înveșmântate deopotrivă în piesele puse la dispoziție de Molecule-F și de proaspeții absovenți U.A.D, au întărit și completat vizual argumentația întru alegerea designului românesc realizat de profesioniști.

Previous

Wear Romanian Designs

Next

Borangic-mătase naturală românească

1 Comment

  1. Si ce dragut a fost evenimentul. Sper ca va mai fi si a doua editie. Ce mai sper? Ca vor exista si noi vorbitori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Diva & Divanul 2020 - Maintenance by: REM.10 BRANDING