Ieri după masă, la galeria ”Arte” a Școlii Populare de Arte,  a avut loc expoziția  ”Culoare și formă” în cadrul manifestării anuale intitulate Fashion Mix aflată la cea de-a V-a ediție a sa.

Evenimentul a reprezentat o provocare, în primul rând pentru cursante, din punctul de vedere atât al termenului foarte scurt de realizare al pieselor vestimentare cât și prin prisma depășirii unor limite personale ale fiecăreia.
Am fost întrebată de ce am ales tema reinterpretării designului lui Roberto Capucci și pe măsură ce dădeam glas răspunsului, am realizat că a fost o alegere pur subiectivă care nu-și găsește neapărat întemeierea în tendințele actuale ci dorește să transceandă ideea de veșmânt ”sezonier” -mai clar- realizarea unor creații updatate și mai puțin glorioase  (evident) decât ale lui Capucci  care să nu conțină semnificația perisabilului atât de specifică zilelor noastre.
Ideea de bază a fost ca pe niște simple rochii bustieră ( foarte în trend pt sezonul primăvară- vară 2013, de data aceasta) fetele să creeze un soi de forme simple, geometrice și foarte colorate care să permită ulterior convertirea în alte și alte soluții prin plieri și drapaje ce pot schimba  prima și cea mai perceptibilă identitate a veșmântului.
Vă invit să le vedeți pentru că merită.
 Am lucrat cu anul I  în echipe de câte trei :Anca Curt, Iulia Socaciu,  Ioana Mureșan, apoi Celina Roschnafsky, Alexandra Peligrad și Dorina Balasz -Mureșan și separat de toți și de toate, inclusiv de temă, Iulia Sasu.
anul II: Cătălina Cornea și Cristina Gal Chiș, Inesa Diujicov și Elena Cârcoană, piese singulare realizate de Sorana Molnar, Adriana Crăciunescu și Melinda Nagy.
anul III reprezentat de echipa foarte funcțională formată din Iulia Moldovan, Reka Timea Kiss și Simona Necula.
Voi indica piesele pe măsura postării lor cu autorii aferenți.
După cum am precizat și în discuțiile la clasă, a spune că faci modă și a o face cu adevărat,  sunt două lucruri total diferite.
Imaginile noastre frumoase realizate de Crina Prida
 https://www.facebook.com/pages/Crina-Prida-Photography/202195653132401?fref=ts
 ( mereu alături de mine- mersi Crina again pentru tot)- nu acoperă nici pe departe exercițiul cotidian al studiului și determinării pe care trebuie să le dețină cineva care dorește să devină profesionist. Prin asta înțeleg aura aparte pe care fotografia  o adaugă veșmântului și poate iluziona pe însuși designerul său asupra capacităților sale reale.
  După absolvirea acestor trei ani de studiu, oamenii aceștia ar putea avea acces pe piața muncii printr-o diplomă recunoscută și acreditată ca atare; desigur, vorbim despre un sistem disfuncțional total al modei și industriei ușoare în România, temă de dezbatere recentă. Asta nu înseamnă ca noi, cei care știm câte ceva să ne culcăm pe urechea comodității și a miserupismului. Asta, evident sună și fetelor mai sus menționate. Pe de altă parte le laud că în viața lor de oameni deja formați în alte meserii, cu studii adecvate, au găsit loc pentru această pasiune.
Veșmintele expuse pe manechin nu si-ar trăi povestea fără completarea binevenită a fotografiilor în care acestea sunt puse pe modele, de aceea ideea combinării fotografiei cu designul vestimentar s-a dovedit mai mult decât benefică în cazul de față.
Să-i dăm deci, drumul:

SORANA MOLNAR

SORANA MOLNAR  & ADRIANA CRĂCIUNESCU

ADRIANA CRĂCIUNESCU

CELINA ROSCHNAFSKY, ALEXANDRA PELIGRAD & DORINA BALASZ MUREȘAN

INESA DIUJICOV & ELENA CÂRCOANĂ

REKA TIMEA KISS, IULIA MOLDOVAN & SIMONA NECULA

Pe măsură ce primesc imagini voi updata postarea. Mulțumesc Crina Prida pentru pozele superbe.
Updatate: