Gala UAD 2012

Atunci cand ai ocazia ca intr-un timp foarte scurt, sa vezi 35 de colectii, 25 de la licenta si 10 de la master, importanta este selectia automata pe care o face memoria ta. Gala UAD de sambata, 30 iunie s-a dovedit a fi un maraton atat pentru participantii studenti cat si pentru public. Desfasurat in niste conditii de exceptie, fara nici un fel de exagerare, evenimentul a adus in fata publicului, diferitele propuneri ale unei noi generatii de tineri designeri. Nu doresc sa ma lansez in consideratii asupra sanselor pe care le au dupa incetarea studiilor in economia noastra dubioasa, desi aceasta reprezinta una dintre obsesiile mele curente. In imaginile pe care le voi posta exista, evident, subiectiv, alegerile mele  aspectate pozitiv sau negativ dupa caz, dar voi lasa la alegerea fiecaruia sa decripteze motivatia pentru care au fost postate.
Singura delimitare pe care o voi face va fi din punct de vedere al separarii colectiilor de licenta de cele de master, selectia fiind evidenta la nivelul abordarii diferite a unor la fel de diverse motive de inspiratie spre deosebire de colectiile de licenta.
Dincolo de grija excesiva  pentru detaliu dusa pana la un inalt nivel de maiestrie si truda, in spatele acestor structuri lucrate, prelucrate si supra-prelucrate uneori pana la nivel obsesional, dupa mine, preocuparea generala este acea de a urma o directie foarte bine definita catre geometrie, deconstructivism care reuseste de putine ori sa fie pusa in valoare de alte optiuni stilistice in cadrul colectiilor de licenta.

Tematicile abordate abunda in problematicile grele si grave ale erei postmoderne ceea ce in sine, nu reprezinta neaparat un neajuns. Neajunsul apare atunci cand dintr-un numar mare de colectii, majoritatea sunt impregnate de acest suflu cautat pretentios si pretios care, teama mi-e, ca nu este, oricat am vrea, specific acestei varste la care, decantarile necesare elaborarii mature a unor concluzii stilistice  nu au cum sa se produca.

 Imaginile postate mai sus sunt din colectia de licenta a Mariei Bereczki intitulata ” Diagrama Bono”, o exceptie cromatica care nu face decat sa confirme regula amintita.( mi-a placut atat colectia cat si motivul de inspiratie light si frumos ce exploreaza lumea visului)  Mai jos am ilustrat posibile si discutabile alternative stilistice la regula.

 O cu totul alta abordare are loc la nivelul colectiilor de master. Daca in colectiile de licenta predomina non culorile,( de care, eu personal m-am saturat pana peste cap) si tonurile neutre, ce nu angajeaza prea mult designerul preocupat de experimentul structurarilor, in colectiile de master am vazut culoarea si m-am bucurat,( nu doar pentru ca eu sunt adepta culorii in vestimentatie ) precum si exploatarea diverselor tipuri de materialitati combinate contrastant: voal sau piele cu stofa,( Florina Farcas, Ana Maria Silea Sut) tricoturi cu texturi de tifon desirate accesorizate cu perle,( Raluca Popa) combinatii soft de voaluri imprimate pastel in vestimentatie cu accesorii masive din lemn si sticla ( Alexandra Ivascu) culoare si imprimeu aplicate pe texturi combinate diferit si cu efect foarte ingenios ( Renata Rakossy).

Ordinea postarii  imaginilor pentru colectiile de master este cea a nominalizarii designerilor asa incat sper sa nu reprezinte un impediment,  identificarea. Multumesc pentru o parte din poze, Anei Maria Silea Sut care la randul ei,  sper sa multumeasca cuiva, in numele meu.

Previous

Cealalta moarte a Ioanei d’Arc

Next

Un alt fel de ”graduation” CSM- London

1 Comment

  1. Abia astept Gala din acest an! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

© Diva & Divanul 2020 - Maintenance by: REM.10 BRANDING